32 veckors-kontroll

Nu har jag varit hos barnmorskan och det gick bra även idag. Tog stick i fingret och blodtryck som vanligt och det såg bra ut. Mätte magen till 30 cm och då har jag växt 2 cm sedan förra gången för tre veckor sen. Hon lyssnade på bebisens hjärtljud och det slog i jämn takt som det alltid har gjort. Så skönt att få höra att allt står rätt till! Hon kände även vart huvudet låg, och mycket riktigt hade den lagt sig nedåt :) Bebis är fortfarande rörlig och kommer säkert att göra kullerbyttor ett tag till, men den börjar iallafall förbereda sig. Kände av hicka för första gången precis innan mamma kom o hämtade mig. Och då kändes det precis där hon visade huvudet låg. Så häftigt!
 
Här kommer tabellen som jag gjorde förra gången, och har skrivit dit alla värden från dagens koll.

Datum 13-dec 03-jan 22-mar 22-apr 20-maj 12-jun
Vecka 6 10 21 25 28 32
Vikt            
Symfys       25 28 30
Hb   119     115  
Blodsocker   5,3   6,5 4,8 5,6
Urin   0     0  
Blodtryck 133/85 118/64   131/74 135/60 123/74
Fosterläge           Huv. ner
Rörlig/fix            
Hjärtslag     153 152 150 156
 
 
Nästa gång är om 3 veckor, den 5 juli har jag fått tid. Då hade min vanliga bm semester, så får en annan den gången. Men gången därefter, efter två veckor, den 18 juli, så var hon tillbaka igen. Kommer att få tid varannan vecka efter nästa gång fram till BF. Sen får vi se om det blir någon mer tid efter, och ifall jag får tid för igångsättning. Även att det känns långt kvar, så är det ju inte så många gånger jag ska dit mer. Nästa gång var det dags för blodprov i armen igen, och gången därefter skulle vi gå igenom mitt förlossningsbrev.
 
Frågade även om faderskapsintyget som jag skrev att jag skulle fråga. Och då fick jag nummer till medborgarkontoret som man skulle ringa till och boka tid. Så får pappan skriva på bara :) Så det verkade inte så krångligt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0