Spontan-resa Ullared

Helgen har varit lugn, inte gjort mycket alls. Och igår var vi så uttråkade redan efter frukosten att A lite på skoj föreslog att vi skulle åka till Ullared. Jag nappade på förslaget, även om det var en skämt, men tillslut så kom vi fram till att det kanske inte var en så dum idé trots allt! Så vi packade in pojkarna i bilen och körde dom till mina föräldrar, som snällt ställde upp för hundvakt. Sen bar det av! Så kul när det blir spontant tycker jag :)
 
När vi kom dit var klockan strax innan 14, och till en början fanns det inte en enda parkering! Oj, hur ska detta gå tänkte vi. Men tillslut hittade vi en, och fasade för hur mycket folk det faktiskt skulle vara där inne. Dock tyckte jag inte det var så farligt. Jag blev iallafall inte förbannad på någon ;) som jag brukar bli där om det är för trångt och eländigt, haha. Precis när vi kommer in i varuhuset så ser vi kameramän och skyltar om att de pågick inspelning.. Så hoppas inte vi har blivit filmade i smyg ;) haha.
 
Det blev inte så mycket handlat, var inte meningen heller. Vi tänkte mest bara lite extra till bebis som är nödvändligt. Dessutom en febertermometer, som vi förra gången köpte där, som kartongen var tom om ni minns? Dumt nog tänkte vi inte på att ha med kartongen och kvittot från förra gången. Men det spelade väl kanske inte så stor roll, vi hittade ju en ändå. Men här kommer iaf lite bilder på vad vi köpte :)
 
Till bebis:
Badcape i Nalle Phu
Två gosiga filtar
Badponcho, Skötbäddsöverdrag och Påslakanset i Barbapapa (Tycker de är så charmiga!)
Påslakan till vagnen i Moln
Dregelhaklapp i Usa mönster
Skapa din egen registreringsskylt till vagnen
Febertermometer Braun och extra öronskydd
Gipsavgjutning till fot och hand med tavla
 
 
Övrigt:
Två st deo
Två st torrschampo
Plättpanna
Saftkanna
Tre par Frank Dandy trosor
Canon Fotopapper 10x15
Limstift
Två mamma tröjor
 
 
 
Som ni ser så blev det ju mest till bebis, vi köpte även en kartong med vårtservetter, då det kommer gå åt sen. Fick även beställning av syster att köpa dessa kartonger, och hon kommer förmodligen få köpa det till mig sen när de åker dit i September ;) Min jobbarkompis beställde även lite linnen hon ville ha. Men som sagt, vi kände att vi behövde mer filtar, handdukar och lakan till bebis och det var ju i stort sett det vi köpte. Dock var vi dumma och kom på på hemvägen, att vi hade ju glömt att köpa underlakan! Det följer ju inte med i påslakansetten, men det är väl inte hela världen. Är ju inte så att det bara finns att köpa i Ullared, haha.
 
Annars är jag nöjd med köpen. Mamma-tröjorna är väldigt sköna :) och det kommer ju kunna användas efter jag fått barn oxå, och det är bra! Andreas köpte bara lite strumpor och kalsonger, och någon deo. Det han brukar köpa när vi är där. Och så köpte vi förståss en leksak till hundarna, denna gången en apa ;) Men den fick jag inte med på bild. 


Kommentarer
// Monixx

Ett litet tips ang underlakanen. Sy om av era vanliga lakan. Bebisar älskar mjuka och urtvättade lakan. Inte så sträva och stela som nya kan vara. :)
Bara ett litet tips.
Nu är det inte länge kvar ju. Hihi spännande!
Kram

Svar: Tack det var ett bra tips! :) kan ju höra med mamma om hon har några gamla lakan som jag hade till min gamla säng.Hihi, ne nu kan det bli i princip när som helst! Hoppas inte jag tillhör dom som behöver gå över tiden.. Är ganska varmt och tungt nu :) Kram
Sandra Gustafsson

2013-07-05 @ 15:26:48
URL: http://monixx.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0