Soliga dagar

Känns faktiskt som dagarna bara flyger iväg, och det märks väl genom bloggen kan jag tänka mig.. Sen är det väl lite positivt med, för varje dag som går, kommer vi närmare vår bebis :) Hur som helst tänkte jag försöka sumera de senaste dagarna, om jag ens kommer ihåg vad som hänt, haha!
 
I tisdags var Andreas uppe med bilen för att kränga på nya däck. Köpte nya sommardäck precis innan det var dags att byta inför sommaren, men när vi då skulle beställa tid för det så tyckte de på firman att vi skulle vänta, då våra nuvarande däck inte var utslitna. Men nu kände vi att det var dags. När han sen hämtar bilen igen så frågar de om vi inte visste att hjullagret vänster bak var sönder? De rekommenderade att vi inte ens skulle köra med bilen. Och jag som haft bilen sen augusti förra året, så har Andreas trott att det varit ett hjullager som varit sönder sedan dess. När jag då under de första månaderna lämnade in bilen för detta och det skulle gå på garantin, så säger de att det inte alls är ett hjullager, utan att det är mina däck (?). Men dumma som vi var så trodde vi ju så, och sen dess har vi inte tänkt på det.. Så vi har haft en jäkla tur att det inte har låst sig för oss!
 
Efter det var vi och provkörde den nya Ford Focusen, bara för skojs skul. Och under tiden vi gjorde det så tjatade Annie på oss att de ville åka till Lekeryd o köpa glass. Så det gjorde vi :)
 
Mums!
 
I onsdags var vi hos mina föräldrar hela dagen. Pappa ville ha hjälp med att lägga plåttak på garaget. Så farfar och Andreas var uppe på taket o hjälpte honom med det. Medans jag låg i skuggan helt utmattad av att inte göra något alls ens. Alla vovvarna busade o hade sig :) Straxt efter kl 16 kom farmor med mat! Kålpudding, mums! Passade perfekt när gubbarna arbetat hela dagen, haha.
 
Torsdagen var vi hos barnmorskan, som ni vet. Bebis är ju fixerad nu :) Sen på eftermiddagen var vi o fikade hos A's mormor, då hans moster från Östersund är här. Så man måste ju passa på när de är här nere o träffa dom. Kanske blir att hälsa på dom där uppe till nästa vinter, när bebis är lite större, och det är väl på tiden att jag lär mig åka skidor. haha. Men vi får se, är ju långt kvar dit.
 
Igår fick vi hem hjullagret, så då bytte Andreas det. Efter mycket om och men så lyckades han. Tråkigt nog visar det sig att vi nog måste byta båda bromsskivorna och bromsklossar bak.. Men det får bli när lönen har kommit. Usch att bilar ska kosta så mycket! När vi var klara med det så åkte vi ut till mina föräldrar för att laga mat tillsammans. Så tråkigt att göra själv hela tiden. Så det vart fläskytterfilé i gräddsås, hasselbacks potatis och vitlöksbröd som stod på menyn. Mycket gott! På kvällen sen började vi kolla på en serie pappa fastnat för, Breaking Bad, så vi fick låna hem de 4 första säsongerna och vi tittade på 3 avsnitt igår. Verkar helt okej faktiskt! Så nu har vi något att fördriva tiden med fram till förlossningen om vi inte har något att göra.
 
Idag ska mamma, morfar och jag åka till mormors grav. Hon fyller år imorgon. Älskade du, hoppas du har en bra födelsedag där uppe! ♥ Så nu måste jag skynda mig o äta lite innan mamma kommer o hämtar mig. Hoppas jag blir lite bättre på att slänga in lite kortare inlägg från mobilen istället för dessa långa.. Ska ta en magbild för denna veckan med.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0