Muffinsmaskin

När jag fyllde 20 i november förra året så fick jag en muffinsmaskin och har inte haft en tanke på att testa den än. Men nu tycker jag det var på tiden! Eftersom jag ändå fick sitta o vänta på målaren hela förmiddagen så tänkte jag att jag nog skulle hinna göra muffins innan! Ack så fel jag hade.. Precis när jag lagt smeten i formarna så plingar det på dörren! Så nu är det äntligen en här och ska skrapa tapeter, spackla och måla. Gissar på att de inte kommer tapetsera idag då..

Men hur som helst: muffinsen! Var lite svårt att veta hur länge de skulle gräddas. Stod 8-12 minuter så jag satte timern på 9 min. Öppnade då och testade med en sticka. Sen skulle jag ju då komma på ett snart sett att få ur dom.. Haha och eftersom arbetaren sprang fram o tillbaka för att hämta grejor så tog det ytterligare lite tid innan jag stängde av o tog ut dom. Så gissar på att det hamnade på 10 min sen.

Nu ha de fått svalna lite o jag äntligen fick provsmaka.. Och helt godkända måste jag säga! Lyckas aldrig med muffins annars och dessa blev sådär luftiga, smakfulla och lite knapriga i kanterna! Gott :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0