Dagen

Det börjar verkligen träda fram vårkänslor nu! Det har vi alla märkt. Speciellt vovvarna här hemma. De älskar att vara ute just nu! Och jag förstår dom. Det är jätteskönt väder, och nu fattas bara att all snö ska försvinna. Vilket händer snart hoppas vi! Men vissa dagar har jag ondare i ryggen än andra, så kan inte gå så långa promenader med dom. Och de blir lika ledsna varje gång vi närmar oss ingången för att gå in. Det skulle ju förståss vara roligare att gå tillsammans med någon med och inte behöva gå själv varje gång.
 
Hur som helst står det städa på schemat idag. Igen. Ni som har hundar vet ju att det krävs damsugning var o varannan dag.. Och just nu när det håller på o fälla vinterpälsen så känns det som man måste gå med damsugaren igång dygnet runt för att få upp alla ulltussar överallt. Blir väl först o främst att plocka iordning disken. Sen tycks jag höra att tvättmaksinen snart är klar, så då blir det att slänga in det i tumlaren och sen i med ett lass tvätt till. Lika bra när man ändå håller på.
 
Röja med barnrummet blir det när A kommer hem, han lovade att hjälpa mig. Då det fortfarande står ett mindre skrivbord och en bokhylla där inne. Och jag klarar inte att bära det själv nu när jag är gravid o känner av i ryggen minsta lilla jag bär. Kommer nog räcka med att tagit en vals med damsugaren.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0