1 och 2 år!

Förra lördagen, den 9/2 så fyllde min minsta vovve Diezel 1 år! Kan knappt tro att det har gått så fort! Han som var så himla liten och pluttig när vi hämtade honom i Maj förra året. Dagen spenderade vi ute hos mina föräldrar tillsammans med brossan Portly och kompisarna Rambo och Tibbe :)
 
 
Lilla skrutten :) Kommande lördag, den 16/2 så fyller min andra vovve Portly 2 år! Det kan jag heller knappt tänka mig att han redan blir två år. Då han var 6 månader när jag hämtade honom. Bara ett tecken på hur fort tiden går! Så det som är så bra med att det bara skiljer en vecka på deras födelsedagar, det är att man kan åka och göra den årliga vaccinationen av dom samtidigt. Slippa åka flera gånger under ett år bara för en liten spruta. Så i tisdags, den 12/2 så tog jag och min pappa med oss pluttarna till Vetlanda för att vaccinera dom.

Vi började med Portly, och de startar alltid med en genomgång av hela hunden innan de tar sprutan, för o se så allt står rätt till osv. Och vad han skakade, stackarn.. Han tycket inte alls det var roligt. Sen har jag märkt ett bra tag att han har kliat mycket i ena örat, och det har liksom geggat när han har kliat. Dessutom varit hemskt smutsigt och klibbigt.. När jag då har rengjort med ett medel som ska va bra så har han blivit helt tokig, precis som att det svider i örat på honom. Så veterinären tittade på detta och sa att det kan bli motsatt effekt av det medlet om det är någon inflammation av något slag som irriterar. Så vi fick en ny tid för att ta prover och se vad det kan vara, och då troligvis få antibiotika för att få bort det. Så ska tillbaka den 15/3, och då valde vi samtidigt som mamma ska in med sina hundar för vaccination. Måste ju va effektiv! Haha
 
Sen var det ju då Diezel's tur, vilket redan under tiden blivit otålig och oxå vill upp på det där bordet o se vad som händer! Haha, han är då mycket mer framåt än Portly och tycker allt är jätteskoj. Han ville ju oxå bli ompysslad! Så med honom var det inga problem, allt var ju så himla roligt och smidigt med honom. När vi var klara hos veterinären så åkte vi till McDonalds för lite käk. Men jag kände mig inte så hungrig, så jag valde en Happy Meal som jag inte ätit på flera flera år, haha. Men min tanke var då att Portly och Diezel kunde få leksaken eftersom de varit så duktiga under dagen. Och eftersom det var ett litet gosedjur så passade det ju perfekt. Och OJ vad glada de blev när vi kom hem sen! Roligt med hundar att de Alltid uppskattar när de får något.
 
 
För ett tag sedan köpte jag även en ny transportväska till dom, ifall jag skulle behöva transportera dom på tex ett tåg eller liknande så får båda plats i samma nu än i den tidigare jag hade. Så himla gulligt när de ibland går in o lägger sig där båda två och myser :) Mina små gull!
 
Nu är det dags att lägga sig och sova ett par timmar för att orka med första av helgens två jobbnätter! Ha en bra helg alla andra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0