Mitt år 2013

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Jag har genomgått min första graviditet, förlöst mitt första barn och blivit mamma till världens finaste dotter! ♥
 
Har du några nyårslöften?
- Alltså, tycker det är så fjantigt att kalla det nyårslöfte, eftersom då kör man stenhårt på det några veckor och sen ger man upp. Men däremot så ska jag kämpa med att gå ner mina 10-15 kilo jag har utöver de 24 kilo jag gick ner från graviditeten. Jag ska även fortsätta att inte dricka läsk eller saft, hålla igen på onyttigheter.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
- Min fina syster fick en underbar son i maj ♥ tre månader innan mig. Sen några bekanta.
 
Vilka länder besökte du?
- Inga andra än Sverige, men Andreas flög för första gången till Litauen.
 
Vilket datum från 2013 kommer du alltid att minnas?
- 7 augusti kl 04:19 när vår dotter föddes och vi blev föräldrar! ♥ Den kvällen och natten kommer jag aldrig glömma, mitt livs bästa ögonblick.
 
Största misstaget?
- Det var nog att sälja min bil.. Men visst, det blev ju till det bättre.
 
Bästa köpet?
- Ja det måste väl nästan vara alla bebissaker vi köpte inför hennes ankomst :)
 
Vad spenderade du mest pengar på?
- Är väl det vanliga, mat och räkningar..
 
Gjorde någonting dig väldigt glad?
- Att vara gravid och skapa ett mirakel. Att få äran att bli mamma till vår lilla Jolie, det är den bästa känslan som finns! Och lyckligare har jag aldrig varit.
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
- Vet inte riktigt..
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämnfört med tidigare år?
- Gladare! Helt klart!
 
Vad önskar du att du gjort mer?
- Jag vet inte, kanske inte borde ha ätit så mycket onyttigt bara för jag var gravid. Men förvisso har jag ju redan gått ner alla gravidkilon.
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
- Vi hade namnkalas för Jolie :)
 
Favoritprogram eller serier 2013?
- Breaking Bad och Pretty Little Liars
 
Är det något du saknar i 2013 som du vill ha 2014?
- Hus!
 
Vad ser du fram emot 2014?
- Att få se Jolie växa och utvecklas, bli smal igen och njuta av livet som mamma!
 
Sumering av 2013?
- Började året med att jobba nyåraftonsnatten, och sedan 29 november bar vi en hemlighet att vi var gravida. Den 23 januari fick vi se vår lilla bebis på ultraljud för först gången, vilken känsla! En månad senare i slutet av februari gick vi ut offentligt att vi var med barn. Den 13 mars fick vi se bebisen på ultraljud igen! Firade 2 års förlovning. 3 maj blev min syster mamma, jag blev moster till älskade Dexter. Slutet av maj arbetade jag min allra sista natt innan jag gick hem på gravidledighet. Vi åkte till Ullared två gånger, semester på Öland, Gatebil på Mantorp. Hade dop för Dexter den 14 juli. Flyttade från lägenheten på ovanvåningen till en annan på bottenvåningen. Flytten skedde på måndagen, hann sova där i en natt, sen ville bebisen ut. På onsdagen den 7 augusti, på beräknad dag, kl 04:19 föddes älskade Jolie! ♥ Spenderade 9 dagar av Jolies första tid på sjukhuset. Därefter började det riktiga livet som mammaledig. Firade 4 år som flickvän & pojkvän i september. Träffade & lärde känna underbara Jenny! Blivit av med alla gravidkilon. Haft namnkalas för Jolie. Firat vår första jul tillsammans som familj och nu är vi påväg att fira första nyåret! Portly har fyllt 2, Diezel har fyllt 1, Andreas har fyllt 22, Jolie föddes och jag har fyllt 21. Helt underbart år!
 
Så ett Gott Nytt 2014 på er alla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0