Flytten

Igår strax efter kl 09.00 kom pappa och farfar för att börja sätts upp staket i trädgården i den nya lägenheten. Var uppe i gamla lägenheten på lite fika när de satt staketet och skulle påbörja grinden. Därefter var jag inte uppe i gamla lägenheten en enda gång under hela dagen! Vid 10.30 kom bovärden för att besiktiga den nya lägenheten och därefter var nycklarna våra! :) sen var bärandet och flytten fullt igång!
 
 
 
Duktiga älskling bar och han slet, med stor hjälp av Johan - tusen tack att du ville ställa upp och hjälpa till! Guld värt! Såklart var det inte bara de som hjälpte till under flytten. Min mamma och pappa, farfar, Emelie och lilla Dexter kom även på besök :) svärmor och svärfar, och så Johan och Annie då. Så underbart att så många kunde och ville hjälpa till. Jag kunde ju som sagt inte bidra med så himlans mycket. Satt mest på en stol lite här o var och hjälpte väl mest till med att säga vart allt skulle ställas osv. Gosade med lilla Dexter imellanåt :)
 
Jag tycker flytten gick över förväntan! Det gick så himla snabbt och smidigt. Trodde faktiskt inte vi skulle komma i ordning så fort. För redan nu ser det hur hemtrevligt ut som helst och det ser nästan ut som vi bott här hela tiden. Däremot kändes det himla konstigt att sova här. Sängen står på andra hållet mdebut vi alltid haft den. Och eftersom Andreas så gärna vill sova på fönstersidan så blir det helt fel sIda av sängen för mig. Kändes lite lustigt och det var svårt att somna. 
 
Dagen idag ser väl ut som sà att mamma och svärmor städar den gamla lägenheten. Andreas ska jobba igen och jag ska väl bara gå och fixa och smälta att vi faktiskt har flyttat. Ni alla andra får ha en bra dag! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0