Fullt upp!

Vi har haft fullt upp med flytten ända sen i torsdags. Så det är därför jag inte har hunnit skriva något. Skrev ju att vi fick vänta ännu längre på att få tillgång till lägenheten. Och det var bara början på vår otur! Dagen efter, i fredags, så gick vi upp tidigt, gjorde oss iordning för att åka till Ikea och shoppa massa. När vi sedan är bara någon kilometer innan Jönköping så är det 3 bilar framför oss som tvärnitar då bilen längst fram ska svänga.. Vilket gör att vi var tvungna att tvärnita vi med. När vi då var ca 10 cm ifrån bilen framför så åker bromsen ner i golvet och slutar fungera!! A drar av ren reflex i handbromsen, vilket inte heller tar så bra. Så fick svänga in på närmaste avfart och köra hem igen, på mindre vägar.. Jättesakta. Usch det var inge roligt vill jag lova! Är livsfarligt om bromsen slutar fungera ju!

Och som pricken över i:et så blev jag sjuk! Så ni kan nog förstå varför jag inte har skrivit. Men vi fick iallafall hem alla möbler från Ikea med hjälp av en annan bil. Och vi monterade och hade oss hela kvällen sen. Snacka om att vara slut sen!

Men nu har vi iallafall kommit till rätta någolunda. Meningen var att vi skulle haft inflyttningsfest i lördags, men vi ställde in det eftersom jag blev sjuk. Bott här nu i 4 dagar och trivs redan jättebra! :) Har redan fått hemkänsla och ändå har vi inte fått upp allt. Men det tar ju sin tid. Tanken är väl att jag ska lägga ut bilder, men väntar nog med det tills det känns färdigt :)


Just nu väntar jag på att sjukhuset ska ringa upp.. Har fått sådan otrolig bihåleinflammation. Är sjukt jobbigt! Har ont i ansiktet som tusan. Får se om de ringer eller inte.. De är ju hopplösa på det! De skulle ringa nu vid tjugo i. Har ingen aning om hur man ska få tag i dom annars.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0