Förlovningsdag

Igår, den 24/3 var det 1 år sedan jag & min älskling var i Göteborg över helgen och förlovade oss :) Kan inte fatta att det redan har gått 1 år! Det bara svichar förbi! Det var även 2½ år sedan vi stod där under stjärnorna, en torsdag efter att ha varit på bio, och bara njöt av varandras närvaro. 2½ år sedan vi började vår underbara resa tillsammans, och den är inte slut fören vi ligger där i graven brevid varandra :) Älskar dig Andreas! Vill inte vara utan dig en endaste dag! ♥

Så jag tänkte att jag ville överraska min älskling med något mysigt igår :) Så jag ställde mig och gjorde en tre-rätters-middag! Den uppskattades otroligt vill jag säga! & jag tycker även själv att jag lyckades perfekt med allting! Känns jättebra :) Så jag tänkte lägga ut min fina meny här.

Förrätt: Smördegskrustader med västerbotten-ost & ädelost som fyllning. Mmm! Detta var riktigt gott!

Varmrätt: Helgrillad fläskfilé med klyftpotatis och två såser, rödvinssky och beanersesås. Även detta blev helt suveränt! Kanske inte är den finaste uppläggningen, men det är tanken som räknas :)

Efterrätt: Jordgubbar, banan och honungsmelon doppat i varm choklad! åhh det bara smalt i munnen! Jag som älskar choklad tyckte såklart detta var det godaste ;) haha, dock var man rätt mätt efter att ha ätit två rätter innan detta. Men efterrätt går ju alltid ner :)

Efter maten tog vi det bara lugnt en stund, smälta maten lite. Gav Portly sin mat, då han fått ny sorts mat och han gillade det! :) Sen tog vi oss en promenad tillsammans med lillfisen. När vi kom hem så tappade vi upp ett skummbad med tända ljus och sånt mysigt :) Helt underbart! Resten av kvällen bestod av mys och bara att vara med varandra.

Så jag måste säga att vår förlovningsdag/kväll blev otroligt lyckad! Det kunde inte ha blivit bättre! Min kära älskling sa tillochmed att han tyckte det var den finaste dagen vi firat något på :) Allt var så himla perfekt, solen sken, det var underbart att stå ute på balkongen och grilla. Att få en sån otroligt fin middag hemma tillsammans, som liknade resturangmat, tyckte han, och bara njuta av varandras tillvaro :) DET är livskvalité! & jag är så himla lycklig över att jag får dela det med just Andreas! ♥

Tack för en helt otroligt fin dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0