Det går framåt!

Dagen idag började med att jag fick gå till A's jobb för att hämta min bilnyckel. Sen gå tillbaka och hämta bilen ;) haha, skönt med lite promenix tillsammans med Portly :) Därfter åkte jag till min syster för att hjälpa henne med att laga lite mat och för att sedan åka hem till mig för hon skulle va hundvakt. När jag är hos henne ringde det i min mobil och jag tror som vanligt att det bara är förskolor som vill att man ska ströjobba. Men när jag svarar så är det förskoleschefen för en förskola som jag sökt jobb hos. De sökte någon som kunde jobba 2,5-3 månader innan sommaren - och det passade ju mig eftersom jag redan har mycket jobb i sommar.

Men då säger hon att den tjänsten redan var tillsatt, men att hon däremot har en som ska sjukskriva sig i 3 veckor, och undrar då om jag är intresserad av att jobba de veckorna. Så jag tackar ja! Och det menas att jag kommer att börja jobba redan på tisdag, då jag sa att jag hade planerat in Ullared på måndag och det tog hon hänsyn till. Så det känns bra! Får hoppas att det känns lika bra när jag väl jobbar ;) Men det ska nog gå vägen!


Men i vilket fall, när vi kom hem så fick jag nästan dirket bege mig för att hämta upp en arbetskolega och åka till Lotsen för P-möte. Där fick jag klart för mig att hela sommaren verkar lovande, och eventuellt därefter också. Känns underbart! När jag kom hem skjutsade jag min syster til hennes jobb så hon inte kom försent. Och nu har jag precis ätit tacos med min sambo :) mums! Tänkte smälta maten lite och sen åka ut till mina föräldrar så Portly får busa lite med de andra pojkarna medans jag berättar the big news! Detta resulterar lite i att de kommer åka på att vara hundvakt ;) haha. Men det ska nog gå bra. Det är ju bara i några veckor :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0