Promenad

Igår fick jag besök av ingen annan än Annie :) alltid lika trevligt! Och ännu bättre nu när hon är i Nässjö över sommaren! Men får nog allt boka in en resa till Malmö sen när hon börjar skolan igen ;) hihi. Men i vilket fall så bestämde vi oss för att gå en promenad med hundarna igår. Det blev sticket som är på ca 60 min när man har hund med sig. Går fortare om man går själv. Lilla Diezel som fortfarande är valp pinnade på han med, men bar honom nästan halva rundan. De små märker ju inte när de blir för trötta och utmattade. Men det gick bra tycker jag :) Portly som inte har gått den rundan sen innan vi skaffade Diezel, han blev lite trött den sista biten, men det gick ;)

Idag så bestämde jag mig för att jag ska försöka gå den rundan varje dag. Se om det gör någon skillnad på kroppen ;) Men då gäller det att jag bär Diezel oxå. Alltså det känns ju dumt att lämna dom hemma när man ska på promenad? Det är väl lite hela nöjet med att ha hund att man får sällskap på promenaderna?! Men som sagt, de ska ju inte gå allt för långt när de är små. Men ändå måste man ju träna dom. Men får som sagt bära honom.

Däremot är det ju inte bra att gå längre rundor med dom när det är varmt ute. Som idag, tänkte gå sticket idag med. Men så visar termometern 21 grader i skuggan.. Och när jag väl börjar gå så känner jag redan hur varmt det kommer att bli. Så pojkarna och jag tog oss en lite mindre runda idag, och samanlagt blev det 40 min. Eftersom jag går i deras takt så tar det ju längre tid. Men promenad som promenad. Man rör ju på sig, vilket som är huvudsaken eller? Haha.


Har tränat lite inkallning med stanna och sitt och lite idag med :) duktiga små liv är de! Diezel lärde sig ganska så snabbt att jag hade godis i fickan med ;) haha. Nu ligger de båda och snarkar :) sötisarna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0