Nu är jag igång!

Efter invägningen och mätningen idag kände jag att jag var tvungen att läsa på lite hur jag ska gå till väga. Man kan väl säga att jag kommer att gå enligt LCHF's metod, men den säger att man ska äta det fetaste av grädde och creme fraiche och såser osv. Och att man inte heller ska äta frukt, då det är mycket socker i. Jag kommer istället att äta grädde etc. med den lägsta fetthalten, och sen äta frukt. Så det kommer väl gå jämt ut ändå. Och för er som inte hängt med: jag kommer enbart äta kött, sallad och såser. INTE kolhydrater, dvs inget med socker eller stärkelse i, som pasta, potatis, ris och allt godis.

Så jag tog med mig min syster Emelie för att handla in lite nytt. Hon är hajj på det här med dieter :p Fick mig en helt ny syn på produkter med låg fetthalt. Det är konstigt att jag innan liksom köpt lätt-creme fraiche, matlagningsgrädde, lätt-youghurt osv. Men hade ingen som helst aning om att det fanns med ännu mindre fetthalt ;o har liksom inte tittat mig om bland allt. Men det jag fick med mig hem var:

- lätt creme fraiche 8%
- kvarg 0.1% och kesella 1%
- lätt grädde 4%
- gurka, sallad, tomater, morötter, vitkål och fetaost 10%
- grillad kycklig
- fun light saft till kvarg/kesella

Kommer inte ihåg vad det var mer ;p Men i vilket fall så gjorde jag mig kyckingsallad till middag idag, som jag även kunde ta med mig till jobbet inatt. Sitter här nu förresten. Har lite mer än 9 timmar framför mig. Så mina nattmål ser ut såhär:

24.00 - kvarg med funlight saft
03.00 - kyckling sallad
07.00 - banan och ev. kvarg

Får se hur det smakar, är premiär för att äta kvarg. Har aldrig gjort det innan. Men det sägs ju som det ska smaka som youghurt ;) Gör väl en redovisning senare inatt när jag har smakat!

Bild tagen från Google.


Kommentarer
Carro :)

Kan du inte börja träna med mig :) <3

2012-06-09 @ 17:27:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0