Ett tag sen igen..

God kväll allesammans. Då vart det ett tag sen man skrev igen. Och jag måste ärligt erkänna att det gick åt skogen med min "nya metod". Jag fixade väl att vara utan kolhydrater kanske i 2 veckor.. Och det där med att ha 1 äta-dag i veckan, det sket sig totalt! Måste nog vara den dummaste iden någonsin. Men tänk efter själva! Man tillåter sig själv få äta precis vad man vill denna dagen. Då tänker man "åh jag vill ha det, och det, och det".. och man köper allt som man är sugen på - för man får ju det denna dagen. Så köper man mängder, som självklart blir för mycket. Och det blir att man äter dagen efter, för att det inte tog slut på äta-dagen. Och vad händer sen då? Jo, det är fortfarande kvar när veckan börjar. Och det vore ju synd om det ligger där ända tills nästa helg.... Shit, ni hör ju bara hur jag har failat totalt :( suger lite.
 
Likaså metoden jag kom på att man skulle gå en långpromenad varje dag. Vad hände med det då? Nä då gick jag väl kanske 2 st långpromenader på en veckas tid. Sen sket det sig med. Gud, jag har verkligen ingen motivation alls :( jag vill ha tillbaka styrkan jag hade efter nyår. Då verkligen såg man att jag gick ner i vikt. Nu känns det bara som att det är några få siffror som ändras. Men då fasen inga centimetrar!
 
Jag försöker få mig själv hela tiden att komma på nya metoder som gör mig mer taggad och peppar mig själv till att göra saker. Men så faller jag på startlinjen när det väl gäller. Usch jag är så besviken på mig själv att det inte gick bättre. Jag har aldrig lyckats med att gå ner i vikt. Jag har alltid haft så fruktansvärt dåligt tålamod. Ser jag ingen skillnad, ja då ger jag upp! Och varför i hellskotta trodde jag att det skulle vara annorlunda denna gången?
 
Är väl lite därför jag inte har skrivit något här.. För jag har liksom inget att skriva. Jag har inte vägt mig sedan förra gången jag skrev. Har verken vågat eller velat. Förhoppningvis står jag väl stilla.. Är drygt 1 månad till, sen börjar jag min tjänst på 41% , då jobbar jag inte lika mycket som jag gör nu. Dock hade jag gärna velat fortsätta på denna tjänstgraden! Men eftersom jag kommer jobba lite mindre sen så får jag väl hoppas att jag kan tröka in lite träning i livet... Jag SKA minsann komma igång LITE igen iallafall. Tror faktiskt att man får förstora förhoppningar och sätter för höga mål. Jag får väl iallafall tro att det är så.. Jaja, nu har jag gnällt av mig lite. Kanske får lite mer insperation att skriva något inatt. När jag ändå ska sitta här vaken i sådär 6 timmar till..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0