Ullared

Man hinner knappt komma hem innan man ska iväg igen. I söndags sprang tiden iväg när vi kom hem och det tog inte lång tid innan vi hamnade i säng båda två jättetrötta. Sedan upp tidigt för han skulle iväg till jobbet, och jag skulle ingen annan stans än till Ullared! Så fixade matsäck, som inte blev någon vidare hit.. Sedan var jag och lämnade vovvarna hos min svärmor och åkte sedan och hämtade upp min syster. Så Ullared nästa vare!
 
Var en lång, men rolig dag! Var lättare att hitta denna gången än förra vi åkte. Haha, och det roliga var att när vi varit där några timmar så ropar de ut i högtalarna att alla måste utrymma lokalen för det brinner någonstans i butiken!! Så alla var tvungna att gå ut genom närmaste brandutgång, och shit va mycket folk det var! Sen fick vi gå in efter bara någon minut och det visade sig vara ett fel med det tekniska som hade krånglat eller vad det var. Men det pratades om att de inte hade haft brandövning på flera år, så detta kanske var bra då ;) På vägen hem åkte vi genom Värnamo för att äta på MAX ;) alltid lika gott! Var väl hemma vid halv 9 ungefär. Så var en lång dag vill jag säga!
 
Och i vanlig ordning, så har jag självklart tagit bilder på allt jag köpt! Vet att det är en viss Annie som jämt tjatar om att hon vill se vad jag köpt ;) så här kommer det!
 
 
Såhär sog bilen ut efter en heldag i Ullared ;)
 
 
 
 
 
Stor klocka :) denna kämpade jag med att sätta upp igår när jag kom hem ;) Verkade lyckas? 
 
 
 
Välkommen-skylt över vår nyss uppsatta spegel i hallen :) 
 
 
 
Nya gardiner i köket, och ljushållare där det står Capre Diem på :) 
 
Skurhink och skurborste, diskhanddukar, bodylotion, duschcreme, påfyllning tvål, cilit bang, hundschampo
 
 Hundflytvästar (köpte en till Portly förra gången, men den fanns inte kvar denna gången, så tänkte jag kan lika gärna köpa två helt nya;) dessa verkade mer rubusta!) Reflexvästar, regnkappor, bollar och en flaminko :p denna tyckte de jättemycket om! Sen fick vi en frispee på Max ;p
 
Salt/pepparkar, äggkoppar, barntandborste till vovvarna, öronhängen, penslar, stekspade, tårtspade, slev, grilltillbehör.
 
 
 
Burkar med text :) Diskmedel burk för disktabeltterna och pumpen för flytande diskmedel. Tvål och tvättmedel ;)
 
Sen köpte jag även stora och små kuvert, plastfickor, trosskydd, vilket inte jag tycker behövs ta kort på ;) Även lite saker till Andreas som torxmejslar, insextsnycklar (stavning?), kalsonger och en sportbag. Oså ett mobilskal.
 
Det var väl allt tror jag. Jo! Jag köpte fiskesaker till min farmors man, men det är ju inte heller något roligt att ta kort på! Nu ska jag se om jag kan få sålt Portlys gamla flytväst och regnkappa :) Blir väl en promenad snart med. Hörs väl kanske i natt, då det är dags för jobb igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0