Cykla med hund

Har länge funderat starkt på att börja cykla mer när snön har försvunnit. Men min lilla bebis är ju ingen stor hund som kan springa bredvid. Så jag har kollat lite om det är möjligt att ha honom i korgen. Och det är visst många som cyklar med sin hund i korgen :) titta här, några bilder jag såg:

Haha, denna var så himla söt- Ser ut som det är en tibetansk spaniel med, samma ras som Portly :)

Gulligt ;)


Men sen finns det ju speciella korgar, som den här ovan. De är till för hundar och cyklar. Aa ni fattar, det syns ju på bilden. Men jag ska nog testa och se om det funkar med den korgen som redan sitter på min cykel. Det är ju smidigare och billigare :) behöver bara se till att jag hittar en bra lösning på hur jag kan koppla fast honom. Jag vill ju inte att han ska hoppa ur..

Det här ska nog bli bra :) kanske fixar en söt liten skylt till honom med, hihi. Som Ruben på första bilden ;)


Kommentarer
hundägare

Fast det går ju cykla med småhundar också? Bra motion !

2012-02-21 @ 10:05:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0