Semester på Öland 25-28/7

Förra veckan efter jag slutat mitt jobbpass på onsdag morgon så hämtade vi husvagnen och åkte ner till Öland :) man måste ju passa på när man har luckor mellan arbetspassen! Men i vilket fall så skulle jag ju försöka sova i bilen ner, vilket inte gick allt för bra. Somnade väl till en liten stund iaf, men fick så jäkla ont i nacken. Haha men konstigt när man sitter i en bil :p
 
När vi väl kom fram till Eriksöre Camping, så hade vi sån jäkla tur att det enbart fanns 2 platser kvar! Så valde den som var närmare havet, på en plats där det var lite lummigt och skugga hela dagarna. Bra både för hundarna och för oss när det är varmt! Solen nådde man ju på stranden ;) Sen väl vid platsen så fick vi hjälp av en granne att ställa husvagnen på plats. Jättetrevlig :) sen var det bara att ge sig på det förbaskade förtältet ;)
 
 
Men vi fick upp det tillslut med en liten hundgård bredvid. Haha. Vi har i vilket fall haft jättebra dagar. Jag har trivts hur bra som helst! Eriksöre Camping var en camping för hundar. Så det var hundar i var och varannan husvagn och det var jättemysigt att få ha med mina små på semester :) Jag som älskar hundar tyckte om detta jättemycket. De hade en stor hundstrand (gräs) och tillgång så de fick bada i havet. Portly och Diezel är väl inga större fans av att bada/simma, men de tyckte det iallafall var avsvalkande eftersom det var ganska varmt. Efteråt blev de jättebusiga och skulle springa rung o stojja :)
 
 
Mina fina älsklingar!! ♥
 
Det fanns även en hage med agility saker som man fick testa på :) detta tyckte Portly & Diezel var jätteroligt! De skulle testa på allt! Och hur duktiga som helst :) men roligast var nog tunneln. Portly la sig o gosade med den när han var blöt, haha det såg lite roligt ut. I den hagen var vi nog varje dag så de fick busa av sig :) jättebra tycker jag!
 
 
Sen har hela "helgen" bestått av bus och trevligt sällskap :) var inne i kalmar en sväng o kikade lite oså. Köpte mig ett par högtalare till min dator :) sen köpte vi en AC man kan hänga på hundburen i bilen. Typ som en fläkt man kan ha igång när det är varmt o man måste lämna dom i bilen en stund.
 
 
Måste säga att det var en riktigt bra semester! Man måste ta vara på de stunder man har tid här i allt jäktande och jobbande ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0