Portly har blivit storebror!

Igår åkte jag ända upp till Fåglavik, vid Herrljunga, tillsammans med min syster och Portly för att hämta en liten lillebror :) Alla valpar var helt otroligt söta, och det var riktigt svårt att välja! Fick även träffa valparnas föräldrar och annan släkt. Var häftigt att se så många tibbar på en gång! Alltså rasen Tibetansk spaniel, som Portly är. Kände att jag ville ha samma ras för de är ju så otroligt söta! :)

Men tillslut kunde jag bestämma mig för lilla Diezel :) så välkommen till familjen söta du!


Hemresan gick bra, han fick ligga i Portlys väska som jag köpte i Ullared, tillsammans med sin egna snuttefilt och goseleksak. Han trivdes direkt i denna väska och sa inte mycket alls på hela vägen hem. Första natten tycker jag ändå gick bra, trots att Portly tyckte det var lite konstigt. Men han vänjer sig :) Idag är lilla Diezel mycket busigare, men Portly har inte riktigt släppt loss än. Men snart så blir det nog full rulle på dom här tror jag :)

Nu ska jag ut på liten kisserunda, man måste ju ut mycket fler gånger med den lilla, då han ska lära sig att kissa ute istället för inne på tidningspapper. Men duktig är han och har kissat på tidningarna och inte på golvet, de gånger det varit himla bråttom ;) Annars har han sagt till när han varit nödig och vi har gått ut och gjort behoven :) Duktiga lilla du!

Farmor kommer även på besök idag. Hon kunde ju inte låta bli när hon fick veta att jag har en liten bebis till :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0