Malmö

Då var det bokat och betalat! :D den 6-10 åker jag & Portly till Malmö, till min sanna vän Annie :D så bli så roligt! Förra gången jag var där hade vi sjukt kul! Och det ska vi göra om! Dock kan vi inte gå ut på några klubbar :/ eftersom det inte är så snällt för lille Portly att bli lämnad ensam när vi inte ens är hemma.

Så det blir första gången för Portly att åka tåg :) har bokat så att vi sitter i den vagn där djur är tillåtna. Han kommer att få sitta i mitt knä, och resan tar under 2h så det ska han klara. Så länge jag rastar honom innan och efter :) dock så är han ju lite rädd för andra hundar.. Så är det mycket andra djur så kan det kanske bli lite skrajjigt. Men därför har jag tänkt att jag köper lugnande medel åt honom, som jag sprejar på en halsduk han kan ha på sig. Så hoppas vi på att det inte ska vara några promblem :)



Denna gången ska jag även ta mer kort än vad jag gjorde förra gången! Har redan nu börjat skriva upp vad jag behöver ha med mig. Men till skillnad från förra gången, så kommer resväskan till stor del innehålla Portlys saker :) hans kudde, leksaker, tuggben, bajspåsar.. och självklart mat och matskålar! Men man behöver ju faktiskt inte så mycket med sig när man inte är borta så länge. Dock måste jag ju ha plats för det jag shoppar (a) lönen har ju trillat in så fint veckan innan ;)

Dessutom, så ska jag testa det jag pratade om häromdagen. Att ta med hund in i butiker. Jag kan mycket väl tänka mig att det inte är några problem alls i Malmö. Det är nog mycket vanligare där än i lilla Nässjö. 

Men nu ska jag fortsätta med ensamträning. Var ute för en stund sedan, och det gick bra. Så peppar, peppar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0