Hundar välkomna

Ja, igår och tog jag mig igenom "Valkommen valp" dvdn som jag fick med när jag köpte Portly. Varför jag inte tittat på den tidigare vet jag inte, men kanske för att jag vet en hel del om hundar redan.

Men iallafall, när jag kom till punkten med Vett & Etiket så berättar en man där att man gärna får ha med hundar på cafén och resturanger - så länge det finns ute servering, och man liksom sitter i ett hörn så det inte skapar oro bland andra. Dessutom så är det faktiskt tillåtet att ta med hundar in på affärer som inte har mat. Alltså klädbutiker och liknanade! Det har jag aldrig trott innan! Men sålänge det inte finns en sånhär skylt


Så är hunden välkommen in! Och denna skylt betyder inte heller att det är förbjudet, för det är generellt - att just denna butik inte vill att man ska ha med hundar in. Det finns ingen lag som säger att man inte får ha med hunden överallt. Men sen handlar det ju såklart om vett & etikett, man har hunden kort kopplad och nära sig. Tar hänsyn till de som kanske är rädda, eller allergiker.

Haha, men ja.. Vad ska man säga? Jag tycker detta är jättebra, eftersom jag är helt emot att binda hundar utanför! Borde liksom inte det vara mer oroväckande när hunden kan anfalla osv, på folk som går brevid - än att man tar med den och kan ha koll på den? Men vad skulle Nässjös butiker säga om man skulle komma in med en hund? Det är väl aldrig någon som gjort förut??

Jag kan tänka mig att det är mer vanligt i större städer, i tex Gallerior osv. Men jag håller fullt med han på filmen - varför är hundar tillåtna på bussar, tåg, etc. om de inte är tillåtna i butiker? Samma sak tycker jag om det är allergin man tänker på.


Nu ska jag iallfall gå in med lillfisen till farfar :) han ska vara lite bebisvakt medans jag går till arbetsförmedlingen.. Suger varje gång! Men jag hoppas iaf på att få bidrag till oktober. Därefter ska jag till Granngården och köpa lite ben och sånt till Portly :) det är han värd! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0