jag öppnar mig

jag vet. jag vet att jag är en svår person. jag vet att jag måste ändra mig, på alla möjliga olika sett. men jag måste ha hjälp. ena sekunden är jag arg, ena sekunden är jag glad, tredje är jag ledsen, och sen vet jag inte vad jag är. ibland vet jag vad jag vill, ibland inte. ibland har jag alldeles för stora känslor och viljor, ibland inga alls. men hey, är det inte så när man är tonåring? snart fyller jag 19 år. 19 år har jag funnits på denna jord, och hur mycket har jag åstakommit? mitt sista år som tonåring. sedan ut i vuxenlivet. jag har redan varit där. i full fart in i den. med stora steg. men ett snedsteg och man faller tillbaka. jag är där nu. bara för ett par dagar sen fick jag lämna tillbaka nycklarna till mitt liv. det jag har skapat. det vi har skapat. tillsammans. fortfarande tillsammans. fortfarande förlovade. fortfarande har vi oss. men i två hela olika delar av världen. av nässjö. inte längre tillsammans i helhet. jag hatar det. jag saknar det. jag hatar att behöva falla tillbaka och hamna som tonåring. som ungdom. som icke-vuxen. har svårt för att se framåt. har svårt för att inte kunna känna och vilja som jag själv vill. har förhinder i livet. jag kommer ingenstans. jag blir mindre inuti mig. och större utanpå. större och större. jag behöver hjälp. jag har kommit på mig själv. jag har sedan flera år tillbaka inte brytt mig om hur jag ser ut. hur andra ser på mig. jag har det jag vill ha endå. nära älskar mig för den jag är. men gör jag det? älskar jag mig? jag har kommit på mig själv. jag trivs inte alls i mig. man behöver inte bry sig om vad andra tycker. men man måste bry sig om vad man själv tycker. och jag tycker inte. ska det verkligen vara så att man måste se bra ut för att må bra? att själv må bra? jag vet inte om andra ser. men eftersom mitt liv redan har fallit tillbaka, så ser jag. folk säger att de måste gå ner i vikt. att de inte är snygga. att de mår så dåligt. men de försöker åtminstonde se bra ut. inte jag. jag har mjukisbyxor. de har jeans eller tights. jag har samma t-shirt som jag sover i. de har flera olika linnen och tröjor. jag har detta. samma. dag efter dag. jag är helt osminkad. de sminkar sig. jag har otvättat hår i en tofs. de har hårförlängning och lockar. jag har detta. samma. dag efter dag. mår jag bra? när jag inte ens har orken att försöka. återigen, de säger att de måste gå ner i vikt. när de döljer det så fint. är smala. jag blir bara större. jag måste ha hjälp. jag har inget liv. jag vet. jag vet att jag är en svår person. jag vet att jag måste ändra på mig, på alla möjliga sett. men jag måste ha hjälp. snälla. se mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0