Dag 04 - Vad föredrar jag för mat?

Jag börjar med: JAG ÄLSKAR MAT! Vad vore livet utan mat? Går inte.

Skulle jag välja ut en enda rätt som jag tycker om mest, så blir det jätte-jättesvårt! Så jag benämner en del som får mina smaklökar njuta riktigt ;) haha. Jag är ett stort fan av husmanskost, och jag gillar väldigt mycket min svärmors pannbiffar :D Så.. denna ordningen är inte efter vad jag tycker om mest, utan bara liksom rabblar upp ;)

1. Svärmors pannbiffar med sås & potatis :)
Gillar även min mammas köttfärslimpa, då jag oxå har sås och potatis till. Men det är ju nästan samma rätt..

2. Lasagne, skulle kunna äta det väldigt många dagar i rad ;) haha

3. Väldigt svag för Sandsjöbadens Planka! Alltså fläskfilé (eller kyckling) med beanesesås och spritsad potatismos med massor av grönsaker och frukt - på en planka! Skitgott! & tur för mig, så har pappa sagt att jag ska få det nu när jag fyller år (a)

4. Fläskfilé över lag är gott. Gillar när mamma gör en sås av grädde tillsammans med köttet och gör hasselbackspotatis till. Mmm..

5. Tacos tycker jag oxå väldigt mycket om. & inte för att detta är samma sak, men mammas tacopaj är helt gudomlig!

6. En maträtt som är väldigt enkel, men såå god! Det är stuvade macaroner, och som jag sa när jag var liten: klet-macaroner. Det är jättegott! Och jag kommer nog vara en fan av det hela mitt liv. Enkelt och gott, med köttbullar eller falukorv.

Jaa.. Skulle kunna räkna upp massor! Men tror ni har fått en inblick i vad jag tycker om iaf :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0