Det lönar sig!

Ja det har hunnit hända mycket, även att jag har varit sjuk en vecka sedan studenten. Eftersom jag blev sjuk så kunde jag inte gå till arbetsförmedlingen på måndagen. Så jag gick dit igår istället. Det gick väl bra, fick sitta o vänta i 50 min innan jag fick komma in. & när jag väl var inne så bara pratade han om massa strunt tycker jag .- Sånt man liksom redan vet. Fick med mig massa papper o sånt hem och så skulle jag tydligen tänka efter ifall jag ville ha en jobbcoach.

Efter jag varit på arbetsfömedlingen åkte jag hem o ringde mamma och pratade lite med henne. Sen beslöt jag mig för att kolla upp varför jag inte fått svar från sommarjobbet jag sökte inom kommunen. & mamma trodde att det var Medborgarkontoret som hade hand om det. Så jag åkte ner och frågade. Då visade det sig att jag var på fel ställe.

Så jag åkte till Vipan istället, alltså Nässjö Kommun. Där frågar jag samma sak och då säger hon att det är vikarieförmedlingen jag skulle till.. Jaha tänkte jag, fel ställe igen. Men då erbjöd hon sig att ringa ner o fråga dom så jag slapp gå ner själv. & det gick bättre än väntat. Det visade sig att de behövde folk och de kom överens om att en chef skulle ringa mig. Så jag åkte hem o väntade och väntade..

Men ingen rinde. Så jag åkte ner till Vikarieförmedlingen och pratade med dom där. & hon där inne hade hört talas om mitt samtal tidigare idag. Men hon skrev upp mitt namn igen och lovade att det skulle komma svar på ifall jag fått något eller inte, välidgt snart. Därefter så gick jag in på Kooperativet Lotsen och lämnade in en intresseanmälan, bara för att liksom :) Hade även ärenden till Banken igår med, så där var jag oxå.



Ja vad hände sen? Jo jag blev väckt idag kl 9 av att min mobil ringde.. & det var en tjej från kommunen! Hon säger till mig att hon hört talas om att jag har sökt plats och att de behövde folk inom hemtjänsten i Nyhem. Så hon frågar om jag fortfarande är intresserad? Ja självklart säger jag och det leder till att jag ska få gå bredvid redan imorgon! :D sen tyckte hon att jag skulle få gå bredvid en kväll oxå så jag vet hur det går till där med.

Hon sa även till mig att hon behövde folk nu i midsommar och som tur är så har vi ju inge speciella planer, så jag jobbar ju hellre :D Hon sa att hon kanske inte kan erbjuda hela sommaren, men att jag kan ju jobba inom andra distrikt oxå eftersom de behöver folk. Åh känns helt underbart att det har släppt!

Det lönar sig verkligen att vara överallt och tjata :) Nu hoppas jag bara på att jag får mycket jobb! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0