Nattuggla

Jaha då har det åskat igen. Hoppas att det har slutat nu, chansade med att starta datorn igen. Men stänger av så fort det börjar igen, om det skulle börja.. Nu har iaf Andreas kommit hem från att ha varit ute med Dennis och kompisar. Han hade vi med sig dennis hem som skulle sova på soffan.. Får la se hur det blir med min sömn imorgon (sen idag) när jag kommer hem och ska sova. Tollererar inte att de lever rövare!

Men jag fick ett tips av mamma, eller tips och tips, hon tyckte att när jag jobbar natt och ska jobba natten därpå, så ska jag passa på att sova ut - ja till halv 5 om det ska vara så. Men när jag har jobbat två nätter och är ledig natten som kommer, då tycker hon att jag ska ställa klockan och gå upp vid 12-13 kanske. Just för att jag ska kunna bli trött på kvällen sen. Eftersom jag nästan varje gång kommer att jobba morgon på Hemtjänsten den natten jag är ledig. Måste ta vara på de dagar jag kan jobba där med. Så det menas ju att jag måste komma i säng tidigt och det är ju inte så lätt när man sovit hela dagen. Så imorgon (idag) ska jag inte sova så länge. Dels för jag jobbar morgon på söndag och dels för att jag inte ska sova bort hela dagen när det är lördag och allt. Spelar ju ingen roll när jag inte ska jobba natt.

Sedan är det ju så, antledningen till varför jag skriver imorgon, när det egentligen är idag - är ju för att eftersom jag inte har sovit något än, så är det ju fortfarande fredag för mig. & det kommer det att vara tills jag vaknar "imorgon".

Men nu, i brist på annat, så tänkte jag leta reda på en såndär lista man brukade göra när man var mindre. Det börjar en film vid 03.05 sen, så har en halvtimma och fördriva tiden med.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0