Linden

Ja, som min rubrik lyder, så tänker jag ägna några ord åt vårt fastighetsbolag Linden. Jo det är så att det har börjat läcka vatten från vårt element i vardagsrummet, så att det liksom har blivit svart (fuktskada) på golvet där rören går ner. Det har alltså blivit väldigt blött och golvet har rest sig uppåt, och det är ju inte speciellt smart.. Det har även börjat klättra sig längs listen vid väggen och utåt rummet..!

Så jag gick in hos dom idag på morgonen klockan 8, egentligen jobbade jag, men hade en lucka mellan mina vårdtagare, och detta måste man väl endå få göra? Jag sa som det var och gjorde en felanmälan. De sa att detta var någon de måste göra direkt, och undrade när jag var hemma idag. Jag slutar vid 10.30 så då kom vi överens om att de skulle komma till 11.

Självklart så skyndade jag mig hem för att va säker på att jag var hemma när de kom. & klockan gick.. Tänkte att de fick väl något imellan, men kommer väl innan 12 iaf. Men icke! Klockan 13.20 ringde jag ner till Linden och frågade vart de var. "Har de inte kommit än?" säger hon och fortsätter sedan att hon ska ringa och pusha på dom lite. En stund senare ringer de Andreas på jobbet och säger att de kommer mellan 14-14.30.



Kl 14.20 kom det en man och skulle då hjälpa mig. Han tittar på elementet och frågar om jag har någon lucka här i lägenheten. Det har jag ingen aninge om säger jag och han börjar leta i garderoberna.. Sedan säger han att han inte kan göra något om han inte kan stänga av vattnet. Efter en stund kommer han på att han kan gå ner i källaren och stänga av. Så då gör han det. Sen börjar han och tömma vatten och lyckas spilla ut hälften på golvet så det blir ännu värre. Sen efter mycket om och men så lyckas han täppa till och så var han klar.

Men behövs det inte göra något åt golvet då? Frågar jag och han liksom bara tittar på mig.. Nej, linden gör inte sådant, säger han och tänker en liten stund till. Nej, vi gör inget åt golvet. Sen var han klar för att gå.

Så jävla dåligt!! Jag hoppas fan att det ruttnar ännu mer så de MÅSTE göra något åt det. Jag tycker redan att det ser för skamligt ut! Men aja, där ser man vilken dålig hyresvärd man har..


Nu tänkte jag bara dra en dagens citat, som de just sa på 2 and ½ men;

-Vad tjafsar de om nu?
-Lite ironi bara
-Men vad?
-De tjafsar om vilken helg de ska ha dig
-Ja men då är det ironi
...
-Vet du ens vad ironi betyder?
-Nej men jag litar på dig


hah, tyckte jag var lite skön :p

För övrigt så är jag på jobbet nu, har ännu en vaken natt framför mig. & just nu har jag insett att jag bara bloggar när jag jobbar natt. Så jag vill ursäkta mig för det, men känns som att jag inte hinner med det när jag är hemma. Men ska försöka göra lite roliga inlägg inatt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0