Kooperativet Lotsen

Hej på er!

Det har hänt lite sedan jag skrev sist. I helgen nu har jag jobbat, gjorde det hela lördagen mellan 7.30-11.30 + 17.21.30, men pengar är det (y) Sen igår ringde Dennis och sa att de hade blivit utkastade från tåget för de inte kunde betala med kort ;s så då fick vi sätta oss i bilen och köra ända upp till Laxå som ligger lite nedanför Karlskoga, där de hade varit från början.

Tog ungefär 3h att åka dit, och om inte längre att åka hem. Bilen lyckades ju självklart gå sönder med! Eller aa, den har ju inte gått sönder, men nya konstiga ljud har kommit fram! Som vanligt.. Jag väntar bara på att den ska rasa.. ;s Men vi ringde både min pappa och hans pappa, och de båda sa att det bara var att köra, går den sönder så gör den. Men det gjorde den ju inte som tur var :)

På kvällen såg vi en konstig film om Mayafolket. Apocalypto hette den. Rätt äcklig film, men endå var det väldigt spännande. Dock sov jag lite dåligt inatt pga den..



Idag har jag jobbat 7.30-10.30, tog lång tid hos mina vårdtagar idag så gick över tiden lite, men det gjorde inte så mycket. Sen när jag kommit hem så ringer älskling och säger att jag ska hämta Dennis o köra ner honom till stationen så han inte missar tåget till Öland. Så då fick jag göra det. Men han var ju inte klar som vanligt och det blev stressigt. Men han hann iaf :)

Under stressen så fick jag ett samtal från Kooperativet Lotsen. Hon undrade om jag var intresserad av lite jobb. Självklart sa jag! Men fick säga att jag var lite upptagen och frågade om jag kunde komma ner och visa mina tider oså lite senare. Så då gjorde jag det.

Det var en liten pojke som behövde hjälp under nattetid och självklart att jag ställer upp. Nätter är goa pengar ;) men fick ta bort en tid från hemtjänsten för att det skulle gå ihop sig. Vi kom iallafall fram till att hon skulle ta kontakt med mamman, och hon i sin tur skulle ringa mig så vi kunde bestämma ett möte :) föräldrarna måste ju självklart godkänna mig. Så hon ringde nyss och då bestämde vi imorgon kl 17.30. Dessutom så har jag fått två nätter nästa vecka som jag ska få gå bredvid och lära mig om det nu då går bra imorgon :)

Men det kändes bra! :) nu snart kommer min man hem. Så bäst att förbereda sig för lite matlagning :) hejhej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0