Första natten

Ja då är det dags för första natten på nya jobbet inatt! Känns lite sådär just nu faktiskt. Eftersom de ringde mig tidigare idag och sa att mamman ska vara vaken tillsammans med mig inatt bara för jag inte har gått bredvid mer än en gång.. & jag hade liksom förberett mig mycket för att vara ensam hela natten. Så nu vet jag inte riktigt hur jag känner. För jag är nämligen sånhär, är det ett jobb där man ska jobba ensam - då är jag starkast ensam. Är det någon som hela tiden vakar över mig så känns det som att jag inte riktigt vågar göra det jag ska ifall jag skulle göra fel och de bara dömer.. Jag vill istället känna att "detta kan jag." och genomgå det i min egna takt.. Jag vill kunna klara mig själv.

Men vi får se hur det blir! Jag kanske kan säga att jag klarar mig, att hon inte behöver sitta där med mig hela natten.. Jag tycker allt att jag lärde mig det jag behövde när jag fick se när en annan vikarie visade mig :) ska väl nog se om hon inte vill gå och lägga sig sen efter ett tag. Hon behöver ju inte vara där hela natten..

Aja, men idag har jag iallafall jobbat på Hemtjänsten från 7-11.30, sen lyckades jag somna och sova enda till halv 4 :p men det behövs nog nu när jag ska vara vaken hela natten! Vill ju inte somna första gången! Så ska nog lägga mig och vila en stund sen igen innan jag börjar vid 21.30.



Sen vill jag bara meddela att Jedward's nya skiva släpptes igår! :D:D:D så jag åkte runt i hela Nässjö där det finns skivor för att köpa den igår.. Men den fanns inte :( ska se om jag hinner åka ner idag. Annars får jag se imorgon :) Har kommit fram till att vi behöver sommartäcken med.. Såhär efter halva sommaren. Men nu är det tilloch med så att jag svettas! Då är det varmt! Men vi får se hur det blir med det. Lönen har ju inte kommit än ;)

Men nu ska jag se om jag inte kan börja med lite mat. Min fästman kommer ju hem snart från jobbet :) sen träffar jag inte honom fören om ett dygn.. :( blir ju så när jag åker ikväll och slutar vid 7.30 imorgon. Då har han ju redan börjat. Så träffas när han slutar jobbet sen imorgon :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0