Skills in paint

Haha jag satt nyss o fipplade lite i paint. Jag & Andreas har länge funderat över hur man kan göra en snygg tv-möbel.  Vi har innan haft en favorit på Ikea, men när vi har sett den live så tycker vi inte lika om den som när man ser på bild. Den skulle behövas byggas på osv. Men nu så satt jag o funderade på en annan lösning, bara för skojs skull. 

Så tänkte att ni kunde få se mina ritningar ;) Så får ni säga vilken ni tycker är finast.



Detta består av en bänk längst ner med utskjutbara lådor och/eller med dörrar och hyllor.
Sedan hoppas jag att ni fattar vilken ruta som är tvn ;) haha
Men den andra rutan brevid där består av ett skåp med en glasruta där man kan se in vad som finns inuti, dock bara liksom skuggan av det. Den ska inte vara helt genomskinlig. Men där inne kan man ju ha dvd filmer osv.
Sedan ovanför tvn så sitter det två helt vanliga svävande hyllor, där man kan sätta tavlor osv.



Denna består av samma bänk nedtill & samma hyllor ovanför tvn där man har tavlor mm.
Men här har jag istället satt två höga sidoskåp, där man inte ser in något utan det är bar hyllor osånt inuti där man kan ställa dvd filmer osv.

Allt kommer att vara i högglans svart, om nu inte allt kan vara i detta så kommer dörrar/luckor att vara i detta. Sedan kommer nog sidor osv vara i mörkbrunt.

Jag vet inte riktigt vad jag själv tycker är finast. Den första tycker jag ser mer luftigt ut, allt sitter liksom inte på varann. Medans den andra känns som man får mer plats för saker. Aa det är svårt, så ni får hjälpa mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0