Mitt liv i ord..

.. eller ska jag säga, mitt liv i berg&dal bana.

skolan sviker. jobbet sviker. vänner sviker. hela livet sviker mig. det enda som håller mig trogen är min kärlek. jag klarar inte av tanken av att det är så mycket kvar i skolan, på så lite tid. jag vill hoppa över allt och komma direkt till balen och studenten. jag klarar inte av tanken av att om en månad har jag inget jobb. jag har ingen inkomst. hur lever man då? jag vill inte vara kvar där, jag vill inte jobba där. men endå blir man frustrerad när man inte får vara kvar? hur hänger det ihop.. jag klarar inte av tanken av att folk är så falska! har varit den enda sedan första dagen. men nu då? hur är det nu? nu finns jag inte längre. får offra mig för dig, men vad gör du för mig? jag orkar inte lägga energi längre. finns inte jag i dina ögon behöver du inte finnas där heller. jag klarar mig. det finns de som finns där hela tiden. utan att behöva komma med ursäkter. jag vet att du inte kommer finnas där när detta är slut. men då finns inte jag heller där. jag tog en kula för dig, och fick en smula tillbaks.

jag klarar inte av tanken av att jag vill inget hellre än att få leva tillsammans med min kärlek. men vart kommer vi? ingenstans. det går nedför. hoppet går upp för en stund, men efter bara några minuter så sjunker man till noll igen. jag måste få lite positivt nu! jag klarar inte detta. jag sover inte om natten för du inte finns där. jag sover inte om natten för tankarna finns där. ena natten är det för de är glada och hoppfulla. andra för att det är tårar och svik. livet sviker mig. hur ska man klara detta om man inte har något jobb om en månad? hur ska man klara detta om man inte har fast jobb. jag vill inget hellre än få spendera mina dagar och nätter med min kärlek. men det är mil därifrån. nyss var det bara några centimeter, men nu? långt, långt därifrån. men upp på hästryggen igen, ta nya tag. men då måste jag ha hjälp. jag vet att du kommer finnas där när jag har det som svårast. och då mår jag som bäst. jag älskar dig.

jag klarar inte av tanken av att bo här. leva här. jag måste få komma bort. där det inte har någon betydelse för vem man är. vad man gör eller hur gammal man är. vill tillbaka. vill bort. vill till dig. tillsammans med dig, hela tiden. jag vill vara mig själv, slippa göra till sig för att bli accepterad. slippa bråket. slippa ångersten. jag vill ta hand om mig själv. jag vill bli vuxen. jag är påväg, men kommer bakåt mer än framåt. tillsammans fixar vi detta, men vi måste få lite hopp. jag måste ha hoppet. för just nu orkar jag inte. kan knappt ta mig upp ur sängen. kommer ingenstans. två lika sidor av en magnet går inte ihop. vi är för lika, vi går inte ihop. du har funnit där sedan jag föddes. men nu blir det för olikt. måste bort, så jag kan få leva själv. utan att bli tillsagd vad jag ska göra. så jag kan få lägga all energi på att skapa ett liv med den som har den olika sidan av magneten. som jag går ihop med, som jag älskar och vill bo med. nu!

men imorgon är det en ny dag. nya hinder. då är det helt annat. kanske tillochmed bra.
- mitt liv är en berg & dal bana.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0