Dag 22 - Det här upprör mig

Att endel har sådan jäkla tur i livet, medans andra får kämpa sig för blod och tårar för att komma någon vart i livet! Endel de bara slinker med på ett bananskal. Kanske har en pappa eller faster, vemsomhelst, någonstans som känner någon, som kan få in en på ett jobb. De kanske inte har någon utbildning alls på detta yrke, och kommer intill endå, och tjänar utöver det vanliga. Eller den som bara går raka vägen in på ett ställe, är sig själv, är inte det minsta professionell som man påstås måste vara för att få jobb, bara är sig själv, och river av med vilket jobb som helst..
Jag blir så upprörd, då man själv söker jobb efter jobb, inte ens får ett svar, sliter med alla dessa CVn och personliga brev. Allt för att man ska låta intressant, riktigt säljer sig själv, och endå inte får ett litet ynka tack för sin ansökan? Man har utbildningen, men endå är det någon annan som får jobbet. Man har både kompetens och erfarenhet, men endå får någon annan det. Jag tycker det är så orättvist!

En annan sak som gör mig så upprörd, det är alla dessa snorungar, som får allt av sina föräldrar. Som får en tv, dator, ny mobil när de fyller år eller på julafton. Som får den där nya fina bilen, utan att ens kanske ha körkort? Medans andra, får slita sig till att kanske ens kunna köpa något som är begagnat? Folk tar även lån hit och dit, ser inte värdet i pengar. Det skiter sig, men endå står de där med en sprillans ny bil, eller en flott lägenhet - och de bara lever på poppulariteten.

Åh jag skulle kunna sitta här hela natten och skriva om vad som upprör mig. Inte tala om all mobbning och barnmisshandel osv, osv, osv. Det tänker jag inte ens ta upp, för det borde vara något som upprör alla! Men i vilket fall, jag tycker inte om de personer, som får allt de vill ha. Medans andra får slita ihjäl sig för att få det minsta på listan..


Kommentarer
johan:D

hade ni roligt senast på annies och sofies fest? roligt att ni kom :D

2011-12-10 @ 05:30:21
URL: http://johanakesson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0